12 غذای سالم در غذاهای هندی


متخصصان تغذیه از کمیته پزشکان برای پزشکی مسئول ، یک سازمان غیرانتفاعی در ایالات متحده با بیش از 17000 عضو پزشک ، گزارشی در مورد 12 ماده غذایی سالم منتشر کردند که می تواند به هندی ها در بهبود قند خون ، کاهش خطر سرطان ، کاهش التهاب و بهبود سلامت کلی کمک کند. این غذاها در حال حاضر در غذاهای هندی وجود دارد و تمرکز بر رژیم غذایی حاوی این مواد ، کم چرب ، فاقد لبنیات و فاقد محصولات حیوانی می تواند به کاهش علائم بیماری مزمن کمک کند.

این گزارش بخشی از مجموعه تغذیه مداوم ، مبارزه با دیابت با غذا است – یک دوره آموزشی آنلاین بصورت رایگان که توسط متخصصان بهداشت هند و پزشکان از کمیته پزشکان برای پزشکی مسئول تدریس می شود.

دوازده مورد از غذاهای سالم و بسته بندی شده غذایی هندی عبارتند از:

1. عدس: زرد ، سبز ، قرمز ، سیاه و سفید

یک فنجان عدس پخته شده 90٪ مقدار توصیه شده روزانه فولات و 37٪ مقدار آهن توصیه شده روزانه را به مصرف کنندگان می دهد. عدس از نظر شاخص گلیسمی کم ، فیبر زیادی (یک فنجان عدس 15 گرم فیبر تأمین می کند) و چربی کمی دارد که همه به بهبود کنترل قند خون کمک می کنند. طبق یک متاآنالیز در مجله تغذیه بالینی آمریکا ، عدس و سایر حبوبات سیرکننده و کم کالری هستند ، بنابراین به راحتی به کاهش وزن کمک می کنند.

2. ارزن

ارزن یک غله کامل است که سلامت قلب را تقویت می کند و به بهبود کنترل قند خون کمک می کند. این بدان دلیل است که ارزن سرشار از فیبر و منبع غنی از منیزیم است. مواد شیمیایی شیمیایی و فیبر موجود در غلات کامل مانند ارزن نیز ممکن است خطر سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

3. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از عناصر گیاهی است ، ترکیباتی که توسط گیاهان تولید می شود و به سلامتی انسان کمک می کند و از بیماری های مختلف جلوگیری می کند. به دلیل انواع عناصر گیاهی ، گوجه فرنگی ضد التهاب است. یکی از عناصر گیاهی موجود در گوجه فرنگی ، لیکوپن است که به کاهش خطر سرطان پروستات کمک می کند. لیکوپن در گوجه فرنگی های پخته شده زیست فراهمی بیشتری دارد. گوجه فرنگی همچنین منبع عالی ویتامین C است.

4. زنجبیل

زنجبیل بیشتر به دلیل رفع حالت تهوع ، بیماری حرکتی و ناراحتی های دستگاه گوارش شناخته شده است. طبق تحقیقات ، ترکیبات ضد التهابی موجود در زنجبیل که به عنوان جینجرول شناخته می شوند ، در تسکین درد و تورم در بیماران آرتروز نیز مفید هستند.

5. زردچوبه

کورکومین یک ترکیب ضد التهابی طبیعی است که در زردچوبه یافت می شود. کورکومین می تواند به اندازه برخی داروهای ضد التهاب قدرتمند باشد ، اما بدون عوارض جانبی است. بر اساس مطالعه ای که بین گروهی از 63 ایتالیایی با سطح خفیف تا متوسط ​​بیماری پوست انجام شد ، خواص آنتی اکسیدانی آن می تواند در درمان برخی شرایط مفید باشد ، از جمله پسوریازیس.

6. دارچین

طبق چندین مطالعه ، دارچین ممکن است کنترل قند خون را بهبود بخشد و خطر دیابت نوع 2 را کاهش دهد.

7. سیب زمینی شیرین

شاخص سیب زمینی شیرین نسبت به سیب زمینی سفید کمتر است ، به این معنی که خیلی کندتر به گلوکز تجزیه می شود. به علاوه ، رنگ نارنجی یک سیب زمینی شیرین نشانه محتوای بالای آن در بتاکاروتن است ، آنتی اکسیدانی که می تواند به بهبود ایمنی بدن کمک کند.

8. اسفناج

اسفناج حاوی مقادیر زیادی آهن و منیزیم در رژیم غذایی است که یک فنجان اسفناج پخته شده 6.5 گرم آهن به بدن می رساند. همچنین یک فنجان اسفناج پخته شده دارای سایر مواد مغذی مانند منیزیم (157 میلی گرم) ، پتاسیم (839 میلی گرم) ، فولات (263 گرم) و ویتامین C (6/17 میلی گرم) است. این یک رنگ سبز عالی برای پوشش بسیاری از نیازهای مغذی است!

9. سیر

محققان نتایج 9 آزمایش مختلف را که شامل 768 نفر مبتلا به دیابت بود ، تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که مکمل سیر به کاهش قند خون و بهبود سطح کلسترول کمک می کند.

10. شنبلیله

یک متاآنالیز اخیر نشان داد که شنبلیله قند خون ناشتا را به طور متوسط ​​12.9 میلی گرم در دسی لیتر کاهش می دهد ، در حالی که کلسترول “بد” (لیپوپروتئین با چگالی کم) را به میزان 11.1 میلی گرم در دسی لیتر کاهش می دهد.

11. انبه

انبه های شیرین و آبدار غنی از پتاسیم هستند که باعث فشار خون سالم می شوند. آنها همچنین سرشار از ویتامین C و بتاکاروتن ، آنتی اکسیدان هایی هستند که با رادیکال های آزاد آسیب رسان مبارزه می کنند و به سلامت سلول ها کمک می کنند.

12. هل

از نظر گیاهشناسی ، هل پسر عموی زنجبیل است و هر دو به کاهش التهاب کمک می کنند. در حالی که مدت طولانی است که از هل در آشپزی استفاده می شود ، علم در حال کشف مزایای سلامتی آن است. یک مطالعه کوچک نشان داد که مکمل هل باعث کاهش نشانگرهای التهاب می شود. و تجزیه و تحلیل پنج مطالعه دیگر نشان داد که اگرچه هل کلسترول را کاهش نمی دهد ، اما به نظر می رسد که به کاهش سطح تری گلیسیرید ، نوع دیگری از چربی موجود در خون کمک می کند.

مطالعات نشان داده است که رژیم های گیاهی در کنترل و حتی برگشت دیابت نوع 2 م typeثر هستند و در مقایسه با افراد غیر گیاهخوار ، کسانی که رژیم غذایی گیاهی دارند تقریباً نیمی از خطر ابتلا به دیابت را دارند. مطالعات همچنین نشان داده است که یک مداخله گیاهی در رژیم غذایی مقاومت به انسولین و عملکرد سلولهای بتا را بهبود می بخشد.

Fight Diabetes With Food India یک سری کلاس هشت هفته ای رایگان است ، که به شرکت کنندگان در مورد قدرت رژیم گیاهی برای بهبود چشمگیر دیابت ، حتی گاهی کاهش یا از بین بردن نیاز به داروها ، به شرکت کنندگان می آموزد. در هر کلاس ، پزشکان ، شرکای جامعه و کارشناسان تغذیه نکات کاربردی ، برنامه ریزی غذا ، و پرسش و پاسخ تعاملی را ارائه می دهند.

زیشن علی ، دکترای متخصص برنامه هند ، مربی بهداشت و صاحب رستوران ، نیدی نهاتا ، بازیگر مالیکا شیراوات ، و رئیس کمیته پزشکان نیل بارنارد ، دکتر ، به این برنامه خواهند پیوست. دکتر بارنارد نویسنده پرفروش نیویورک تایمز ، همکار کالج قلب و عروق آمریکا و محقق برجسته بالینی در زمینه تغذیه دیابت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در کلاس ، به این آدرس مراجعه کنید: https://www.pcrm.org/events/india-nutrition-series.



لینک شده


سلب مسئولیت

نظرات بیان شده در بالا از نظر نویسنده است.



پایان مقاله



Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>