کمر درد را دراز کشیده تحمل نکنید


برای همه ما اتفاق می افتد. پیچ و تاب یا چرخش و به دنبال آن ناگهانی کمر درد. انواع و دلایل آن متفاوت است ، اما ترس همیشه یکسان است: چه مدت طول خواهد کشید؟ آیا دائمی است؟ آیا می توانم تسکین پیدا کنم؟ در اینجا برخی از به روز رسانی ها وجود دارد.

کمر درد ارتباط خاصی با ذهن دارد. ترس ناشی از آن می تواند فلج کننده باشد. درد خود ، خواه از یک کشیدگی عضلانی ساده یا از پارگی دیسک ، نشانه شروع یک چرخه باشد. این از محلی شروع می شود که بافت پاره شده یا فشرده می شود: سیگنالی به مغز ارسال می شود که نشان می دهد مشکلی وجود دارد. سپس مغز با سیگنال های خاص خود پاسخ می دهد و به ماهیچه ها می گوید تا از ناحیه آسیب دیده محافظت کنند (و گاهی اوقات اسپاسم).

در همان زمان ، آسیب بافتی آنزیم ها و سیتوکین ها را آزاد می کند که به سیستم عروقی سیگنال می دهد سلول های خود ترمیم شده از سلول های بنیادی را به محل آسیب بفرستد. گاهی اوقات ، این پاسخ اولیه مشکل را حل می کند. در مواقع دیگر ، آسیب باعث التهاب بیشتر ، تورم بیشتر و تحلیل رفتن بافت بیشتر می شود. سپس می تواند به یک مشکل مزمن تبدیل شود.

متداول ترین این آسیب های کمر مربوط به دیسک بین مهره ای است. این حلقه های ضخیم و رشته ای (آنولوس) ، اطراف یک مرکز ژلاتینی ، مهره های ستون فقرات را جدا می کند. پارگی های کوچک حلقه منجر به درد نفیس می شود ، اما اغلب می تواند بهبود یابد. پارگی بیشتر می تواند باعث بیرون زدگی دیسک به داخل کانال نخاع شود و ریشه های عصبی را تحت فشار قرار دهد. این فشار ، هنگامی که در ناحیه کمر ایجاد می شود ، منجر به سیاتیک کلاسیک می شود: درد و بی حسی در پشت ساق پا شلیک می شود.

کمردرد انواع مختلف دیگری نیز دارد ، از کشیدگی های ساده عضلانی گرفته تا آرتروز ستون فقرات (که می تواند محل خروجی اعصاب را باریک کند یا حرکت بخشهای ستون فقرات را محدود کند). چه ناگهانی و چه مزمن ، همه این علل باعث شروع یک چرخه درد می شوند.

درمان کلاسیک کمردرد ، استراحت در رختخواب بود. اما این منجر به ضعف عضلانی ، افسردگی و حساسیت به آسیب بیشتر می شود. موج بعدی فیزیوتراپی ، دستکاری عمل جراحی و تمرینات کششی بود. این مداخلات غالباً م workedثر واقع می شوند – به ویژه هنگامی که شامل تحرک عملی عضلات و تمرکز روی کشش و تقویت باشد. از آنجایی که اکثر بیماران کمردرد عضلات هسته ضعیفی دارند ، تقویت هسته از کمر محافظت می کند در حالی که نواحی آسیب دیده بهبود می یابند.

استراتژی هایی که جواب ندادند شامل انواع روش های لیزر درمانی ، سونوگرافی ، مغناطیسی درمانی ، مواد مخدر ، شل کننده های عضلانی و بریس ها بودند. مواد مخدر ، شل کننده های عضلانی ، و بریس ها بدترین مجرمان بودند – آنها حتی در صورت تسکین موقتی ، باعث ضعف عضلات و چرخه درد می شوند.

هنگامی که دیسک علت درد بود – یافته ای که معمولاً با معاینه بدنی دقیق و MRI ثبت می شود – تزریق کورتیزون برای جلوگیری از التهاب ایجاد شد. اگرچه داستانهای موفقیت بسیاری وجود داشت ، کورتیزون برای بافتهای نرم مخرب است ، زیرا متابولیسم پروتئین را می بندد و عضلات و تاندون ها را ضعیف می کند.

امروز ما وارد دوره آنابولیک پزشکی ورزشی شده ایم. ما فاکتورهای رشد و روان کننده هایی را که برای کاهش التهاب طراحی شده اند و سلولهای خود ترمیم کننده سلولهای بنیادی خود بدن را برای تحریک پاسخ درمانی جذب می کنیم ، تزریق می کنیم. موفقیت این روش های درمانی در مفاصل و تاندون ها بسیار خوشحال کننده بوده است – و مطالعات اولیه نشان می دهد که این روش های درمانی ممکن است در انواع آسیب های ستون فقرات نیز قابل استفاده باشد.

تیم ما برای تعیین اینکه کدام تزریق برای کدام بافت موثرتر است ، یک برنامه تحقیقاتی و درمانی را در این فضا آغاز کرده است. ما بر این باوریم که ، در صورت همراهی با یک برنامه تناسب اندام شخصی ، کمردرد می تواند به فرصتی برای بیمار تبدیل شود ، تا از نظر ورزش ، سریعتر و قوی تر شود و یک ورزشکار مادام العمر باشد.



لینک شده


سلب مسئولیت

نظرات بیان شده در بالا از نظر نویسنده است.



پایان مقاله



Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>