چرا “تابستان و دیابت” یک ترکیب خطرناک است؟

[ad_1]

آیا می دانید افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند در تابستان ها گرمای طاقت فرسای بیشتری نسبت به بقیه دارند؟ تحقیقات موجود نشان می دهد که چگونه تابستانهای شدید برای بیماران دیابتی مضر است. بنیاد تحقیقات Observer تأکید می کند که در حدود 6187 نفر در اثر موج گرما در هند بین سالهای 2011 تا 2018 جان خود را از دست داده اند. با افزایش انتشار CO2 (دی اکسید کربن) در جهان ، موج های گرما احتمالاً شدیدتر و مکرر می شوند ، یک گزارش بین دولتی در اکتبر 2018 می گوید پانل تغییر اقلیم. به آرامی به دلیل شهرنشینی مختلف ، جابجایی جمعیت و جنگل زدایی هند هر ساله افزایش دما را ثبت می کند. هوای بسیار گرم بسیار بیشتر از سایر افراد غیر دیابتی باعث کم آبی افراد دیابتی می شود.

چندین بار عوارض دیابتی ، مانند آسیب اندکی به رگ های خونی و اعصاب ، می تواند غدد عرق بیمار را تحت تأثیر قرار دهد. این توانایی بدن را در عرق کردن در پاسخ به دمای گرم محیط تحت تأثیر قرار می دهد و بنابراین از اثر خنک کننده منجر به خستگی و در بعضی مواقع گرمازدگی می شود. در دیابت کنترل نشده با سطح قند خون بالا ، بیماران تمایل بیشتری به دفع ادرار دارند و مقدار آب بیشتری نسبت به یک فرد سالم و غیر دیابتی از دست می دهند. دمای بالا اغلب می تواند نحوه واکنش بدن شما به انسولین یا استفاده از آن را تغییر دهد.

با افزایش دما در تابستان بیماران دیابتی نیاز به مراقبت های اضافی در اینجا دارند. این ممکن است کمی دشوار به نظر برسد اما یادآوری چند روش معمول به خود می تواند مفید باشد:

  • نوشیدن مقدار زیادی آب: بیمار حتی اگر احساس تشنگی نکند ، باید مقدار زیادی آب بنوشد. این می تواند از کمبود آب بدن جلوگیری کند.
  • اجتناب از نوشیدنی های الکلی و کافئین: عادت آبجو سرد یا یک قهوه سرد می تواند میزان قند خون را در یک فرد دیابتی افزایش دهد ، از این رو یک نوشیدنی انرژی زا با قند صفر یا یک آب آهک خنک و نمک می تواند به عنوان یک جایگزین عالی عمل کند.
  • بررسی سطح قند خون: بررسی سطح قند خون قبل و بعد از غذا در تنظیم نوع و میزان مصرف غذا در بیمار و دستیابی به کنترل بهتر قند کمک می کند.
  • ورزش منظم: سبک زندگی بی تحرک یک عامل خطر جدی برای ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی است. همه ما باید سلامتی خود را جدی بگیریم و از داشتن یک فعالیت بدنی منظم با دانستن نوع بدن اطمینان حاصل کنیم. با این حال ، توصیه می شود تمرینات در دمای مناسب انجام شود و نه هنگامی که دما به اوج خود می رسد. برای جلوگیری از کم آبی بدن به دلیل ورزش در گرمای تابستان مایعات زیادی مصرف کنید.
  • در طول تابستان پای پیاده برهنه نیست: در بیماران دیابتی به دلیل آسیب دیدن اعصاب ، درک درد و احساس گرما مختل می شود. راه رفتن با پای برهنه در یک روز گرم تابستان می تواند منجر به تاول و سوختگی در پاهای بی حس شود.
  • درها و پنجره های بسته: ما اغلب طبیعت را دست کم می گیریم اما کمی هماهنگی با آن می تواند به ما در حفظ درجه حرارت متوسط ​​بدن کمک کند. توصیه می شود برای استقبال از باد خنک ، درها و پنجره ها را در یک روز گرم تابستان بسته نگه دارید و در ساعت های شب پنجره ها را باز نگه دارید. این امر به دمای داخل خانه کمک می کند و باعث آرامش آن می شود.
  • پوشیدن لباس راحت و گشاد: انتخاب لباس های نخی می تواند تسکین دهنده پوست برای بیشتر تابستان ها باشد. پوست را خفه می کند و به حفظ آب بدن کمک می کند.
  • همیشه در حالی که زیر آفتاب هستید کلاه یا روسری بپوشید: علاوه بر نگه داشتن یک بطری به عنوان یک نوشیدنی الکترولیت ، باید بدن و صورت را با روسری بپوشانید ، این امر به کنترل دمای بدن کمک می کند که از پوست سر و فولیکول های مو در داخل بدن وارد شود.

توجه ویژه باید به کودکان دیابتی توجه شود.

در طول سالهای رشد ، بچه ها معمولاً پس از بازگشت از مدرسه یا اوقات فراغت بازی ، به دنبال تازه سازی هستند. الکترولیت های قند صفر یا هیچ نوع آب قندی ساخته شده در خانه می تواند جایگزین عالی برای نوشیدنی های معمول گلوکز باشد.

ما همچنین باید به مواد غذایی ناخواسته و روغنی نگاه کنیم. سن و سال هرچه باشد ، هندی ها علی رغم آگاهی از تأثیرات سوverse مشکلات مربوط به وزن آینده ، همیشه بدنبال غذای ناخواسته و روغنی هستند ، با این حال آمار جهانی پیام روشنی برای کنترل این عادت بد می دهد. مصرف منظم غذای ناخواسته منجر به مشکلات بزرگی در مدیریت وزن می شود که می تواند منجر به دیابت زودرس در کودکان شود. این امر می تواند زمینه ساز بیماری های دیگری باشد ، از این رو محدود کردن این مصرف می تواند بسیار مفید باشد.

کمی مراقبت بیشتر باعث می شود صبح آفتابی لذت ببرید.



لینک شده


سلب مسئولیت

نظرات بیان شده در بالا از نظر نویسنده است.



پایان مقاله



Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>