وزن خود را کاهش دهید تا از آن و همچنین بسیاری از بیماری ها ایمن تر باشید


مطالعه ای که اخیراً توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا انجام شده است ، معیار شگفت انگیزی را نشان داد: 78٪ از افرادی که در بیمارستان بستری شده اند ، به دستگاه تنفسی احتیاج دارند یا از Covid-19 در ایالات متحده درگذشتند ، دارای اضافه وزن یا چاقی بودند.

ایالات متحده یکی از کشورهایی است که بیشتر مورد آسیب Covid-19 قرار گرفته است. همچنین کشوری با میزان سرسام آور چاقی است. طبق CDC ، 42٪ از جمعیت ایالات متحده در سال 2018 چاق بودند. حدود دو سوم جمعیت ایالات متحده دارای اضافه وزن هستند.

چاد کرو

چاقی به عنوان BMI (شاخص توده بدنی) بیش از 30 تعریف می شود. اضافه وزن داشتن BMI بالای 25 است. BMI شما می تواند با تقسیم وزن به کیلوگرم بر مربع قد شما بر حسب متر بدست آید (با سهولت بیشتری ، ماشین حساب های BMI گوگل و وزن و قد خود را وارد کنید). به عنوان مثال ، فردی با BMI 30 با قد 5’8 “90 کیلوگرم وزن دارد. وزن BMI 25 ، 5’8 “75 کیلوگرم است.

BMI معیار مناسبی نیست ، اما همچنان یک معیار مفید ، ساده و قابل قبول جهانی است. وزن اضافی همیشه با خطرات پزشکی مانند بیماری های قلبی ، دیابت ، فشار خون بالا ، مشکلات مفصلی و سکته همراه است. اکنون می توانیم Covid-19 را نیز به لیست اضافه کنیم. با این حال ، در حالی که ما قفل جهانی ، دستورات ماسک و فاصله اجتماعی را توصیه می کنیم ، اما جرات لازم را برای پذیرش علنی آنچه که باید انجام شود را نداشته ایم – مردم برای در امان ماندن از Covid-19 باید مقداری وزن کم کنند.

ممکن است بگوییم چاقی یک مشکل آمریکایی است. هندی ها این مسئله را به اندازه آن ندارند. مطمئناً ، جمعیت ما 42٪ چاق نیست (هنوز). در واقع ، ما حتی در اقشار فقیرتر جمعیت گرسنگی و سوrition تغذیه داریم. با این حال ، در طبقه متوسط ​​و جمعیت مرفه ، شیوع چاقی در حال رشد است.

داده های هند محدود است. یک مطالعه 2015 ICMR-INDIAB وجود دارد که در چهار ایالت انجام شده است که 25-40٪ از جمعیت شهری دارای اضافه وزن هستند (BMI> 25) ، حتی اگر تعداد مناطق روستایی بهتر باشد (4-20٪). این مطالعه BMI> 30 (یا معادل رده چاق در ایالات متحده) را بررسی نکرد. اگرچه ما ارقام دقیقی برای هند نداریم ، اما می دانیم که تعداد زیادی از جمعیت شهری ما دارای اضافه وزن هستند و میزان چاقی نیز در حال افزایش است. داده های بیماری قلبی و دیابت برای هند نیز همین را نشان می دهد.

بیماری همه گیر کرونا دلیل دیگری برای توجه به سلامتی ، به ویژه از طریق رژیم غذایی و ورزش به ما داده است. بهترین دفاع شما در برابر Covid-19 سیستم ایمنی بدن شما است. اگر مراقب سلامتی خود نباشید ، بیماری ها بیشتر و بیشتر شما را آزار می دهند.

از نظر رژیم غذایی ، هندی ها در حال افزایش آگاهی برای بهتر غذا خوردن هستند. با این حال ، هنوز هم باورهای غلط بزرگی در مورد آنچه “غذای سالم” است وجود دارد. من خودم در این سوerstand تفاهم مقصر بوده ام و معتقد بوده ام كه ​​اگر غذایی صحیح شناخته شود ، خوردن هرچه می خواهید باشد مشكلی ندارد.

هندی ها معتقدند بسیاری از غذاهای پر کالری بسیار سالم هستند. قارچ ، جگری ، عسل ، شیر خالص (که به معنی شیر خامه ای کامل است) ، کره سفید ، آب میوه تازه ، پنیر کامل چربی در این گروه قرار می گیرند. هندی ها فکر می کنند که برای سلامتی خوب هستند. آنها ممکن است مقداری ارزش غذایی داشته باشند. با این حال ، آنها پر از کالری هستند و بنابراین می توانند به راحتی منجر به افزایش وزن شوند. این برای یک فرد دارای اضافه وزن نه سالم است و نه مفید.

یکی از ارکان اصلی کاهش وزن ، غذا خوردن در کمبود کالری یا مصرف کالری کمتر از میزان سوزاندن است. از این نظر ، هیچ غذایی بیش از یک حد سالم نیست. کنترل بخش حیاتی است ، اگرچه هرگز در رژیم غذایی تأکید نشده است. صرف اینکه یک غذا بخشی از فرهنگ سنتی ماست به این معنی نیست که برای ما مفید است. کالری نه میهن پرستانه است و نه از نظر فرهنگی حساس است. ژالبیس و پارانتا و پاکورا ممکن است ارزش عاطفی عمیقی برای ما داشته باشند. با این حال ، در داخل ما ، همه آنها به چربی تبدیل می شوند ، همانطور که همبرگر ، پیتزا و دونات. متوقف کردن.

بسیاری از سنت های غذایی ما از ریشه های ما به عنوان یک جمعیت کشاورز نشات می گیرد. نیاکان ما تمام روز کار سنگین دستی انجام می دادند. ما در خانه می نشینیم و سری های وب را تماشا می کنیم یا به ایمیل های لپ تاپ خود پاسخ می دهیم و آن را “کار” می نامیم. ما نمی توانیم همان چیزها را بخوریم.

یکی از دلایلی که ایالات متحده با مشکل چاقی مواجه است شرکت های تولید مواد غذایی در آنجا به شدت مواد غذایی ناسالم را به بازار عرضه کرده اند. الان هم اینجا همین اتفاق می افتد. بدون شک – غذاهای ناسالم طعم شگفت انگیزی دارند. با این حال ، آنها باعث افزایش وزن می شوند ، و شما را در معرض بیماری های مختلف ، از جمله بیماری ناخوشایند جهانی قرار می دهد.

یک رژیم غذایی کم کالری شامل سبزیجات (در کره بخورید ، دانه های روغنی پخته نشده است) ، غلات کامل ، پروتئین ها و مقادیر کمی چربی استفاده کنید. هر چیزی را که از بسته ای که ماهها نگهداری شده خارج کنید ، نخورید.

جنبه مهم دیگر ورزش است. دولت یک طرح Fit India را تبلیغ کرده است ، با شعار “Fitness kaose، aadha ghanta roz” حاوی یک تمرین 30 دقیقه ای روزانه. بسیاری از ما می توانیم 30 دقیقه برای حرکت دادن بدن خود وقت صرف کنیم. بدن انسان برای حرکت است ، و نه حرکت روی صفحه های لمسی و نشستن روی نیمکت در تمام طول روز.

اگر ورزش نکنید ، بدن آسیب می بیند. راه برو ، از پله ها برود ، بدو. حتی یوگا نیز خوب است ، اما ورزش باید یک جز component داشته باشد – افزایش ضربان قلب. این برای شما و سیستم ایمنی بدن شما مفید است.

هندی ها تصورات غلطی درباره سلامتی دارند ، همانطور که در بسیاری از مهاجمان واتس اپ که از نظر سو informed اطلاعات در مورد رژیم غذایی و تناسب اندام شناور هستند دیده می شود. رژیم غذایی ما خوشمزه است ، اما نیاز به تازه سازی گزینه های سالم و کم کالری متناسب با سبک زندگی مدرن دارد. یک فرد سالم نه تنها به درد شما می خورد بلکه باعث صرفه جویی در هزینه های بهداشتی میلیاردی کشور می شود. بله ، درست مثل شستن دست ها و ماسک زدن ، تناسب اندام نیز شما را از Covid-19 نجات می دهد.



لینک شده


سلب مسئولیت

نظرات بیان شده در بالا از نظر نویسنده است.



پایان مقاله



Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>