نوید تغذیه به مادر بزرگ در روز مادر


زن فوق العاده امروز چندین نقش را بازی می کند ، نقش یک زن خانه دار ، یک مادر برای فرزندش ، یک مراقب برای سالمندان ، یک نان آور خانواده – او منبع انرژی خانواده اش است.
چه عواملی می تواند به او دامن بزند تا با چالش های روزمره خود ادامه دهد؟

زنان نیازهای تغذیه ای منحصر به فردی دارند ، از جمله عناصر ریز مغذی خاص بیشتر از مردان است. آنها به مقدار کافی عناصر مغذی مانند پروتئین ، چربی و کربوهیدرات نیاز دارند. به طور متوسط ​​، زنان بالغ بین 1600 تا 2400 کالری در روز نیاز دارند. مطمئناً خانم هایی که فعالیت بدنی بیشتری دارند ممکن است کالری بیشتری نیاز داشته باشند. زنان در مراحل مختلف زندگی مانند بارداری و شیردهی یا بعد از یائسگی نیازهای تغذیه ای مختلفی دارند. همچنین ، زنان به طور طبیعی نزدیک به 40٪ توده عضلانی کمتری نسبت به مردان و چربی بدن دارند.

یک رژیم غذایی متعادل و نگاه دقیق به هر دو اندازه و موقع وعده های غذایی یک نقطه شروع خوب است – زیرا اساس عادت های غذایی سالم را نه تنها برای او ، بلکه برای خانواده اش نیز ایجاد می کند. یک رژیم غذایی متعادل شامل تمام گروه های غذایی ضروری برای سلامتی است که پنج ماده غذایی اصلی را که بدن ما برای عملکرد مناسب به آن نیاز دارد ، تأمین می کند. پروتئین ها به ساخت ساختار ، بافت ها و اندام های بدن ما کمک می کنند و از ایمنی بدن پشتیبانی می کنند. چربی ها و کربوهیدرات ها انرژی دهنده هستند ، ویتامین ها و مواد معدنی غذاهایی هستند که به مقاومت در برابر بیماری کمک می کنند. مصرف کافی آب برای حفظ و تنظیم فرآیندهای بدن ما لازم است.

حدود 25٪ از زنان در سن باروری تحت تغذیه قرار ندارند (منبع: NHFS 4 ؛ 2015 -16) – یک چرخه بین نسلی از سوern تغذیه ایجاد می شود. مادری که دچار سوourتغذیه است به احتمال زیاد نوزادی با سوernتغذیه به دنیا می آورد. تغذیه نامناسب مادر نه تنها پیامدهای منفی بر سلامتی زن دارد بلکه بر سلامت نوزاد او نیز تأثیر می گذارد.

اخیراً “یک مطالعه پارادوکس پروتئین” بینش های جالب در مورد عادات روزانه مصرف پروتئین هند را برجسته کرده است. از هر ده مادر هشت نفر معتقدند که “پروتئین” مهم است ، اما پروتئین در رژیم غذایی روزانه آنها وجود ندارد. اکثر مادران در این مطالعه قادر به ارتباط پروتئین با عملکردهای مهم آن نبودند ، عقیده داشتند که کمبود پروتئین بر سلامت کلی تأثیر نمی گذارد و به اشتباه باور داشتند که رژیم غذایی منظم هند شامل روتی ، دال و برنج برای پروتئین روزانه کافی است نیاز دارد. علاوه بر این ، مطالعه یادآور می شود که نزدیک به 70 درصد مادران هندی به افسانه های رایج مانند “هضم پروتئین دشوار است” ، “منجر به افزایش وزن” و “فقط برای بدن سازی” است
زنان باید برنامه ریزی کنند که غذاهای غنی از پروتئین مانند شیر و فرآورده های شیر ، تخم مرغ ، عدس ، حبوبات ، گوشت را شامل شوند. زنانی که درگیر کارهای میز هستند معمولاً به دلیل افزایش مصرف غذاهای غنی از کربوهیدرات و چربی ، مصرف پروتئین کمتر و فعالیت بدنی کمتر ، دچار اضافه وزن می شوند.

اهمیت تغذیه هنگام بارداری بسیار مهم می شود. با این حال بسیاری از آنها از چگونگی بهبود رژیم های غذایی و تغذیه ای خود آگاهی ندارند. در دوران بارداری ، تقاضای فزاینده ای از چندین ماده مغذی وجود دارد. رژیم غذایی وی باید حاوی مقادیر زیادی پروتئین ، چربی و پوشش برای مصرف مواد معدنی (آهن ، کلسیم ، ید) و ویتامین ها باشد.

بررسی NNBM خاطرنشان می کند که اکثر زنان باردار در هند کمتر از 50٪ RDA را برای اکثر مواد مغذی تأمین می کنند. برای شناسایی شکاف های مورد نیاز در مواد مغذی مشکل ، وی باید از نزدیک با پزشک متخصص و رژیم درمانی خود همکاری کند

همانطور که دیدیم ، نقش هر زن ، سزاوار خوب بودن تغذیه است که به اهداف خود در زندگی دامن می زند. نگاهی به تنوع غذایی ، اندازه سهم و آگاهی از تغذیه نقطه شروع خوبی خواهد بود. آیا امروز حاضرید این سفر را آغاز کنید؟



لینک شده


سلب مسئولیت

نظرات بیان شده در بالا از نظر نویسنده است.



پایان مقاله



Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>