ما غیر قابل نابودی هستیم


توسط سری سری راوی شانکار

زمانهای تلاش کردن توانایی ما را برای تحمل ، پیروزی و ظهور قویتر ، مهربان و عاقل تر نشان می دهد. موج Covid دوم یک چالش اساسی برای بشریت است. این زمان فراخوانی شجاعت در ماست ، با هم ایستادن و یک بار دیگر از بحران عبور می کنیم.

اپیدمی های مختلف ، جنگ ها ، بیماری های همه گیر و بلایای طبیعی قبلاً نژاد بشر را به چالش کشیده اند و آنها همچنان می آیند و توانایی ما برای زنده ماندن را آزمایش می کنند. آفت 1897 بود که جان بسیاری را گرفت. جنگ کالینگا که باعث کشته شدن بسیاری از افراد شد ، زندگی آشوکا را دگرگون کرد و وی را وادار کرد که به سمت آهیمسا روی بیاورد. به همین ترتیب ، هنگامی که بودا با یک فرد مسن و یک بدن مرده روبرو شد ، س questionsالات زیادی در مورد حقیقت زندگی در ذهن او ایجاد شد.

تأمل معنوی قدرت درونی را افزایش می دهد. وقتی مرگ را در اطراف می بینیم ، ذهن ما مجبور می شود از نگرانی های کوچکی که هر روز آن را به خود مشغول می کند بالاتر رود. توجه ما را به حقیقت زندگی جلب می کند.

و حقیقت زندگی چیست؟ چیزی در درون ما وجود دارد که هرگز تغییر نمی کند ، از بین نمی رود و از بین نمی رود. ابدی است ما باید به آن عنصر توجه کنیم. وقتی این کار را انجام دهیم ، قدرت مقابله با مشکلی را که در اطراف مشاهده می کنیم ، بدست خواهیم آورد.

در غیر این صورت ، هنگامی که ذهن شکسته می شود ، قلب از درون شکسته می شود ، در این صورت فرد قادر به انجام کاری نیست. با مراقبه ، دانش و دانستن حقیقت زندگی می توان به قدرت درونی دست یافت. ذهن قوی می تواند بدن ضعیفی را حمل کند. اما ذهن ضعیف حتی قادر به حمل جسمی قوی هم نیست.

تشدید بحران جهانی بهداشت ، بار دیگر نیاز فوری به تجهیز مکانیسم های دفاع از خود درونی را تقویت کرده است. ما باید اطمینان حاصل کنیم که به اندازه کافی می خوابیم ، کمی ورزش می کنیم و در حال مدیتیشن هستیم. استرس ، وحشت و اضطراب برای تضعیف سیستم ایمنی بدن شناخته شده است. تبدیل آسانا ، پرانایام و مدیتیشن به جزئی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره می تواند نه تنها شیمی فیزیکی فرد را تغییر دهد ، بلکه باعث آرامش ذهن و انعطاف پذیری و مرکزیت آن شود.

ما باید به بهداشت روانی افراد نیز توجه کنیم.

آنها باید اطمینان حاصل کنند که بدون کمک نیستند. اگر احساس کمبود اضطراب یا اضطراب داشته باشند و دچار افسردگی و پرخاشگری شوند ، اغلب قادر به بیان نیستند. ما باید به افزایش سطح پرانا کمک کنیم.

پرانا یا چی ، انرژی ظریف نیروی حیات ، ارتباط مستقیمی با وضعیت ذهن ما دارد. وقتی پرانا بالا باشد ، متوجه خواهید شد که احساس انبساط و رفاه وجود دارد. وقتی سطح پرانا پایین می آید ، مثلاً وقتی کسی به شما توهین کرده یا افسرده هستید ، احساس انقباض یا جمع شدن وجود دارد. پرانا را می توان از طریق مدیتیشن افزایش داد. تمرینات تنفسی همچنین باعث افزایش پرانا و ایجاد حس خوب مانند موسیقی و رقص می شود.

هیچ تعطیلاتی از روی خرد و نظم وجود ندارد. استفاده از واکسن ها یک امر ضروری است. همچنین برای جلوگیری از شیوع این ویروس بسیار مسری ، لازم است عادات بهداشتی و شیوه زندگی منظم پرورش یابد. رعایت همه پروتکل های تجویز شده مسئولیت اصلی ما در حفظ امنیت خود و عزیزانمان است.

روش سنتی ما برای دستیابی به احوالپرسی و تأکید Patanjali Yoga Sutras بر تمیز کردن ، تمیزی ، این هنجارها را نیز تکرار می کند. اولین نیام ، اخلاق شخصی یوگ در مورد شاوچ است. این از پاکی و پاکیزگی به عنوان بنیادی اساسی برای زندگی یوگی حمایت می کند. به معنای عمیق آن ، شوچ شامل اجتناب از تماس فیزیکی غیرضروری است. انضباط شخصی در خوردن غذای سالم و شیمیایی یا فاقد سموم ، که باعث می شود ما از درون تمیز بمانیم ، مکمل شوچ است. این همچنین شامل نظم برای خواب کافی ، فعال ماندن و مراقبه است – هر چیزی که منجر به تصفیه بدن و ذهن ما شود.

تا زمانی که ویروس را شکست ندهیم ، اجازه دهید در خانه بمانیم ، از مسافرت و رفتن به مجامع عمومی یا اعیاد عمومی خودداری کنیم. از این زمان برای تمرین سکوت و رفتن به درون استفاده کنید. با مراقبه ، به آرامش خاطر و اعتماد به نفس می رسید. برای مواجهه با بدترین و دردناک ترین شرایط به اعتماد به نفس نیاز داریم.



لینک شده


سلب مسئولیت

نظرات بیان شده در بالا از نظر نویسنده است.



پایان مقاله



Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>