ما دوباره آزاد و بهتر نفس خواهیم کشید

[ad_1]

توسط ویجی هاشیا

مرگ و زندگی حرکات چرخه ای جهانی هستند که با جانشینی بی پایان از بین می روند. هیچ چیز در جهان قابل توجه ، محکم و ملموس نیست. سلامتی و بیماری ، امید و ناامیدی ، خوشبختی و اندوه دو انتهای یک پیوستار است.

موج دوم همه گیری Covid-19 زندگی شوم ، تیره و تار ، معیشت و عادی زندگی را نابود کرد. هراس بیشتر از این شیوع ، بیشتر ما گرایش معنوی پیدا کرده ایم. پیر و جوان اکنون در اتاق های مقدس خود برای اقامه نماز به دعا روی می آورند و روزانه برای امنیت همه التماس دعا می کنند. در کنار این دعاها ، اکثر ذهنیت های لجباز با اتخاذ تمرینات یوگا با استفاده از ریه ها به عنوان ابزار پنوماتیک برای از بین بردن مسکرات ، مواد محرک و عوامل حواس پرتی و همچنین برای افزایش ظرفیت تنفس در ریه ، به مهربانی تبدیل شده اند. با استنشاق نفس ، احتباس و بازدم ، آزاد شدن سموم بدون زحمت اتفاق می افتد. همچنین بازی با کنچ باعث تقویت ظرفیت ریه در احتباس اکسیژن و کاهش استرس می شود.

علم همچنین بیان می کند که کنترل نفس می تواند پاسخ سیستم عصبی خودمختار بدن را کنترل کند که فرآیندهای ناخودآگاه مانند ضربان قلب و هضم غذا و همچنین پاسخ استرس بدن را کنترل می کند. به نظر می رسد تغییر آگاهانه روش تنفس ما سیگنالی را برای تنظیم سیستم عصبی پاراسمپاتیک به مغز ارسال می کند ، که می تواند ضربان قلب را کاهش دهد و احساس آرامش را تقویت کند ، همچنین سیستم سمپاتیک که ترشح هورمون های استرس را کنترل می کند.

بسیاری از بیماری ها ، مانند اضطراب و افسردگی ، توسط هورمون های استرس تشدید یا تحریک می شوند. وقتی نفس های آرام و مداوم می کشیم ، مغز این پیام را می گیرد که همه چیز خوب است و پاسخ پاراسمپاتیک را فعال می کند. وقتی نفس های سریع کم عمقی می کشیم یا نفس خود را نگه می داریم ، پاسخ دلسوزانه فعال می شود. اگر درست نفس بکشیم ذهن آرام می شود.

پرانای خاموش به عنوان نیروی حیات ، در این روند ، تکانه های الکتریکی و مغناطیسی مغز را دوباره فعال کرده و به کل بدن انرژی می بخشد. سلول ها همزمان با تأمین اکسیژن به کل سیستم ، سلول ها دوباره تولید می شوند. تنفس عمیق همچنین به تدریج کارایی را افزایش می دهد و به سیستم ایمنی بدن کمک می کند تا با عفونت ها و سایر بیماری های خاموش مقابله کند. در کل این باعث آرامش ذهن می شود و به عنوان یک کمک فنر عمل می کند.

مدیتیشن به کاهش میزان متابولیسم کمک می کند. کاهش میزان متابولیسم ، طول عمر بیشتر ، سرعت متابولیسم بالاتر ، طول عمر کوتاه تر. در مراقبه ، هوشیاری در حالت پرانایام به سطح بالاتری متغیر است ، زیرا هر تنفس استنشاق شده دارای یک اثر متناظر از نظر فیزیولوژیکی بر سیستم بدن است.

ذهن انسان دیگر از ارتعاشات طبیعت غافل نیست ، زیرا در درون هر یک از ما نیروی روح فوق العاده ای نهفته است. تلاش جمعی برای غلبه بر چالش های ناشی از همه گیری ، ناامیدی و مرگ به ما آموخته است که دشواری ها و دشمنان در یک لحظه یا لحظه دیگر نیاز به ترحم توسط شخصی ، در بعضی مواقع زندگی دارد.

وحشت می تواند باعث تخمین بیش از حد خطر همه گیری و دست کم گرفتن توانایی های مقابله ای ما شود ، در حالی که شجاعت ، اعتماد به نفس و آرامش به عنوان اکسیری برای غلبه بر آن عمل می کنند. همه چیز یک آغاز و یک پایان دارد. سکون فعالیت باید به تدریج به روال عادی برگردد و زندگی ادامه یابد. انتظار می رود آینده با همان فعالیت شلوغی که در آینده وجود دارد ، بار دیگر درخشان باشد. هرگز امید خود را از دست ندهید ، ما دوباره آزاد و بهتر نفس می کشیم.



لینک شده


سلب مسئولیت

نظرات بیان شده در بالا از نظر نویسنده است.



پایان مقاله



Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>