غذایی برای پوست ، مو ، ناخن سالم


“رنگین کمان بخورید” به معنای خوردن فراوانی و انواع غذاهای گیاهی غنی از مواد مغذی است.

موارد زیر را هر روز مصرف کنید-

غذای قرمز – (آنتی اکسیدان ها ، فلاونوئیدها / کاروتنوئیدها). گوجه فرنگی ، سیب قرمز ، انار ، چغندر ، عدس قرمز ، لوبیای کلیه ، فلفل قرمز ، توت فرنگی ، تمشک ، برنج قرمز.

غذای پرتقال- (کاروتنوئیدها). سیب زمینی شیرین ، کدو تنبل ، هویج ، انبه ، پاپایا ، زردآلو ، پرتقال ، هلو ، فلفل نارنجی ، طالبی.

کف زرد – (کورکومینوئیدها). ضد میکروبی ، ضد التهاب ، پیشگیری از سرطان. زردچوبه ، موز ، فلفل زرد ، کدو ، سیب زرد ، لیمو ، آناناس ، ذرت.

غذای سبز- (کاروتنوئیدها). سبزیجات برگ دار ، فلفل سبز ، کلم بروکلی ، کدو سبز ، لوبیای سبز ، کلم سبز ، سیب سبز ، خیار ، آملا.

غذای آبی و بنفش (آنتوسیانین): پیشگیری از سرطان ، سلامت قلب. زغال اخته ، انگور ، توت سیاه ، کلم قرمز ، هویج بنفش ، انجیر ، آلو ، کاهو برگ قرمز ، کشمش ، کلم بنفش / گل کلم.

غذاهای سفید و قهوه ای – لیگنان. استخوان ها را تقویت کرده و علائم یائسگی را کاهش دهید. کتان آسیاب شده ، عدس ، زنجبیل ، سیر ، پیاز ، نخود ، حبوبات ، مغزها ، دانه ها.

آجیل و دانه ها منابع خوبی برای تقویت مواد مغذی پوست هستند.

بادام ، گردو ، تخمه کدو ، تخمه آفتابگردان ، دانه تیل منابع خوبی از چربی های ضروری ، روی ، ویتامین E ، سلنیوم و پروتئین هستند.
سیب زمینی شیرین منبع عالی بتا کاروتن است که به عنوان ضد آفتاب طبیعی عمل می کند و ممکن است از پوست شما در برابر آسیب های خورشید محافظت کند.



لینک شده


سلب مسئولیت

نظرات بیان شده در بالا از نظر نویسنده است.



پایان مقاله



Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>