دوپامین در سلامتی چقدر مهم است


این روزها افکار منفی ، اطلاعات منفی ، بدبینی ، اخبار کنایه آمیز ، هجو ، احساسات در رسانه های چاپی ، رسانه های اجتماعی و همه کانال ها غیر معمول نیست. عبور از روی پول ، سرزنش دائمی به گردن دیگران ، اظهارات بدبینانه ای مانند گفتن اینکه هیچ کسی به دلیل فساد در هیچ جایی کار نمی کند ، کل سیاست پر از اشتباه است ، تمام اقدامات یک موسسه خاص پر از اشکال است و فرصت های موجود را برای شما پایین می آورد مردم برای زندگی و کاوش بیشتر. یکی از دوستان من اخیراً تجربه پدرش را که دارای BP طبیعی ، قند و سایر پارامترها بود ، اما همیشه روی تخت دراز کشیده است به دلیل کمبود دوپامین ، یک انتقال دهنده عصبی مسئول یک سیستم عصبی سالم که پیام رسان شیمیایی نیز نامیده می شود ، به اشتراک گذاشت. شخصیت او همیشه این بود که نسبت به همه چیز بدبین باشد ، در مورد هر چیزی اظهارنظر کند ، از همه چیز شکایت کند از جمله اینکه اقوام نزدیک ناراضی هستند و دیگران را ناراضی نگه می دارند. علیرغم اینکه پدرش گزارش های بهداشتی عادی داشت ، از کمبود دوپامین رنج می برد که به دلیل منفی گرایی ، منفی گرایی و شکایت از طبیعت منجر به تاسف در امور شد. این ویژگی نه تنها به شخص آسیب می رساند ، بلکه به خانواده نیز آسیب می رساند ، زیرا تمام توجه آنها باید تمام وقت به سمت بیمار باشد.

دوپامین سالم

دوپامین نقش اساسی در احساس لذت ما دارد. این به توانایی انسان برای تفکر و برنامه ریزی کمک می کند. دوپامین در تلاش ، تمرکز و یافتن موارد جالب به ما کمک می کند. سقوط در دوپامین منجر به افسردگی و سایر شرایط روحی مرتبط می شود. ایجاد عادت گوش دادن به موسیقی آهنگین ترشح دوپامین در مغز را تحریک می کند. بنابراین ، طبیعی نگه داشتن سطح دوپامین با افکار مثبت ، نگرش ها ، یادآوری لحظات شاد ، آرزوی خیرخواهی برای همه و همچنین بهانه گیری خود و دیگران برای اشتباهات انجام شده ، همه برای ترشح طبیعی دوپامین بسیار مهم است. در عوض ، تنش زدن ، نارضایتی مداوم به دلایلی از هر نوع ، نگه داشتن ذهن در یک حالت افسرده همه منجر به کاهش سطح دوپامین می شود که بر زندگی سالم تأثیر می گذارد با وجود سایر پارامترهای مهم سلامتی مانند قند ، BP در سطح نرمال.

زندگی مسئولیت پذیر بسیار مهم است

داشتن زندگی مسئولیت پذیر برای هر شخص بسیار مهم و حیاتی است ، تا بتواند برای خود راحت باشد و همچنین هزینه های سلامتی را که بسیار گران می شود کاهش دهد. غذا خوردن در هنگام گرسنگی ، نوشیدن آب هنگام تشنگی بسیار مهم است ، از جمله اینکه چقدر باید پس از حمله پوکی مسئولیت پذیر باشیم ، حداقل اینکه به دیگران سرایت نکنیم. وقتی مادرم در بیمارستان بستری شد ، یک بیمار پیر دیگر در بخش بعدی بود. پسرش به من می گفت کنترل سلیقه پدر چقدر دشوار است. غالباً او برای لذت بردن از باججی و بوندا ، بی صدا از بند خود خارج می شد و برمی گشت! همانطور که پیر می شویم ، احساس می کنیم ، جوانه های چشایی ما اینگونه نیستند. اما در نهایت ، ما باید رنج بکشیم زیرا هیچ کس نمی تواند رنج انسان را در بیمارستان ها تقسیم کند.

در حال افزایش DALY

افزایش سالهای تعدیل معلولیت (DALY) دلیل نگرانی است. One DALY یک سال سالم از دست دادن زندگی است. DALY شامل تعداد سالهای زندگی از دست رفته در اثر مرگ زودرس و تعداد سالهای زندگی در اثر بیماری و ناتوانی است. برای یک هندی متوسط ​​، امید به زندگی هنگام تولد در هند حدود 70 سال است ، اما مملو از DALY 10 سال است! این بدان معنی است که اگرچه 70 سال زندگی می کنیم ، اما در مقاطع زمانی مختلف تحمل و رنج می بریم و 10 سال زندگی سالم را از دست می دهیم.

DALY گران است

یکی از همکاران من در یک طبقه بندی ، بعد از بازنشستگی مجبور شد از نادرترین نوع سرطان رنج ببرد. ICU @ Rs شارژ کرد. 1 لک در روز به مدت 48 روز با پس انداز کردن همه پس اندازها. بخش وی در خارج از کشور بدون بیمه ، هزینه ها را تسویه کرد اما هنوز نتوانست زندگی با ارزش را نجات دهد. حتی داشتن زندگی مسئولیت پذیر بدون هیچ رذیلتی ، متعهد به دانشگاهیان ، از سرطان رنج می برد. اما نگرش او بدبینانه و منفی بود. گرچه ما نمی توانیم مستقیماً پیوند دهیم ، زیرا آینده برای هر فردی نامشخص است ، اما راه بهتر این است که با امید مثبت زندگی کنید و منفی بافی را به دلیل ضرب المثل Yad Bhavam Thad Bhavathi بیان کنید. همانطور که احساس می کنیم ، در واقع این اتفاق می افتد!
آیا رنج یک وجه مشترک است؟

یک وجه مشترک “رنج” در انسان صرف نظر از موقعیت ، ثروت و وضعیت درآمد و سایر ملاحظات است. بیماری های غیرواگیر مانند دیابت ، آرتروز ، سرطان ، بیماری قلبی ، از دست دادن زندگی گرانبها در خانواده ، عقب ماندگی ذهنی در خانه ، شرایط را بدتر می کند. از آنجا که رنج مشترک است و برای همه قطعی است ، که نیمه لیوان خالی است ، مهم است که به نیمه پر لیوان ، یعنی خوشبختی نگاه کنیم.

لذتهای جسمی ، دنیوی ، مادی و خوشبختی محدودیتهای خود را از نظر عرضه و تقاضا دارند. از طرف عرضه ، آنها توسط مقدار زیادی از ثروت و درآمد که ما در اختیار داریم و به ارث می رسانیم ، و از طرف تقاضا ، توسط ظرفیت اندام های حسی ما برای ارزیابی ، درک و لذت بردن محدود می شوند. به عنوان مثال ، هنگام بازنشستگی ، مواردی از همکاران شناخته شده است که وقت خود را صرف تماس با دفاتر برای تأخیر در دریافت حق افتخار یا دعوت نشدن برای سمینارها یا موارد دیگر می کنند. در عوض ، ما نمی دانیم که خوشبختی بی نظیر هنرهای زیبا مانند موسیقی ، رقص ، تلاوت متن های مقدس که دارای روح معنوی هستند و غیره. پس از بازنشستگی ، همکاران جوان ممکن است به عقاید قدیمی علاقه نداشته باشند.
هزینه منفی بسیار عظیم است

با گسترش رسانه های چاپی و الکترونیکی ، منفی ها و بدبینی ها همچنان شعله ور می شوند. جایگزین قابل قبول یادگیری شاد بودن با عادات مثبت ، افکار ، تجزیه و تحلیل ، اخبار ، تفکر است. دور شدن از منفی ، بدبینی ، به سمت مثبت بودن در افکار ، اعمال ، کلمات به طور چشمگیری به شادی ذهن کمک می کند و باعث افزایش دوپامین برای سلامت روان می شود. مسئولیت هرکس این است که سلامتی جسمی و روحی را تا زمانی که زندگی وجود دارد حفظ کند. اهمیت دادن به لحاظ جسمی یا روانی منجر به آنتروپی می شود ، در حالی که اهمیت دادن به هر دو به طور همزمان بسیار مهم است. جبران سلامت روان مطلوب نیست. نقش فیلم های چارلی چاپلین ، لورل و هاردی و دیگر فیلم های کمدی سالم در این زمینه بسیار زیاد است!



لینک شده


سلب مسئولیت

نظرات بیان شده در بالا از نظر نویسنده است.



پایان مقاله



Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>