حرکت از مثبت گرایی به عینیت

[ad_1]

توسط یوگی بالکریشنا

به عنوان یک کشور ، ما ویران شده توسط موج دوم کووید که خود را به یک سونامی هیولا تبدیل کرده ، تحت فشار قرار گرفته ایم. برای کنار آمدن با اوقات سخت ، مثبت بودن اگرچه یک شروع ضروری است شاید کافی نباشد. شخص باید شجاع تر از مثبت بودن باشد. شاید ، کلمه “مثبت” و “مثبت” هرگز مانند زمان تاج تاج معنای وحشتناکی نداشته است.

در حالی که غم و اندوه ناشی از همه گیری بسیار تحسین برانگیز است ، واقعیت دیگری وجود دارد که مقدس ، متعالی و بی نهایت برافراشته است. بیش از هر زمان دیگری ، فرد باید با آن واقعیتی که قرار است در اعماق خودمان کشف شود در ارتباط باشد. این واقعیت که فراتر از دوگانگی درد و لذت است ، سود و ضرر منشأ همه شفابخشی ها است. حتی اگر عمداً انتخاب نشده باشد ، اما غم و اندوه فرد باعث ایجاد گسیختگی در قلب فرد می شود که از طریق آن ممکن است احتمال بیشتری پیدا شود.

اخیراً “مثبت بودن” به نوعی کلیشه معنوی تبدیل شده است. تلاش فرد برای مثبت بودن مانند مصرف مسکن است که به فرد کمک می کند درد را فراموش کند اما زخم را التیام نمی بخشد ، که به مراقبت از خود با دلسوزی نیاز دارد. کلمه “مثبت” پیش فرض منفی قطبی است ، نه؟ در تلاش فرد برای مثبت اندیشی ، منفی چه اتفاقی می افتد؟ این در روان ما پوشیده و استتار می شود و در یک محیط مساعد دوباره ظاهر می شود.

تمرین مثبت در “یوگا سوترا” Patanjali به عنوان “vitark badhane pratipaksha bhavanam” توصیه می شود ، به منظور خنثی کردن یک فکر منفی ، باعث ایجاد مثبت است. با این وجود ، لازم است منبع ، محل تولید منفی ، ریشه کن شود. نابینایی ما نسبت به یگانگی زندگی منشأ تمام منفی ها و رنج های ناشی از آن است. وقتی از قطب های مثبت و منفی عبور می شود ، عینیت وجود دارد ، فضایی وجود دارد که امید ، شجاعت ، شفقت ، همکاری و قدرت دیگر مسئله انتخاب نیست بلکه خودجوش است. در چنین فضایی فرد به دقت وظیفه خود را انجام می دهد و با دعا باقی مانده را به خرد بی نهایت وجود می سپارد.

با مثبت بودن شروع کنید و در عظمت و معمائی به نام زندگی تأمل عمیق کنید. در زندگی مادی گرا ، شاید فراموش کرده ایم که از زندگی قدردانی کنیم. نابینا از وجود تمام مراقبت و فراوانی آن ، حتی از نفس کشیدن فراموش شده ایم. بگذارید مبارزه اخیر برای اکسیژن معلم ما باشد و به ما بگوید که برای همه نفس هایی که می کشیم ، تا آخر عمر سپاسگزار باشیم. در از دست دادن عزیزان ، اجازه ندهیم ظرفیت دوست داشتن و خندیدن را از دست بدهیم. بیایید عشق زندگی به ما رانده شود تا اینکه از ترس مرگ فلج شویم.

در حالی که درد ذاتی زندگی است ، غم و اندوه روانی است. برای اینکه در یک صلح عمیق به سر ببرید ، باید غم و اندوه خود را مدیریت کنید ، همانطور که در مثال “دو تیر” بودا توضیح داده شده است. بودا گفت که در هر حالت بدبختی دو فلش به سمت ما پرواز می کنند ، یکی آن واقعه و دیگری عکس العمل ما در برابر آن. ضربه خوردن توسط یک نفر دردناک است. تحت تأثیر قرار گرفتن توسط دیگری افتضاح است. نمی توان پیکان اول را کنترل کرد ، اما به یاد داشته باشید که تیر دوم توسط شما کشنده تر است.

برای امید به زمان Covid-19 ، سوالات خود را برای اساتید معنوی ارسال کنید ، QR Code را اسکن کنید یا از https://bit.ly/3eGSfvo دیدن کنید



لینک شده


سلب مسئولیت

نظرات بیان شده در بالا از نظر نویسنده است.



پایان مقاله



Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>