بزرگترین سرمایه گذاری یک خانواده می تواند انجام دهد

[ad_1]

توسط دیپاک مزومدار

با افزایش هزینه ها و کمبود امنیت اجتماعی ، سرمایه گذاری ها و برنامه ریزی های مالی به اجزای اصلی زندگی شهری هند تبدیل شده اند. سرمایه گذاری ها و برنامه ریزی های اساسی مالی معمولاً از سنین میانسالی انجام می شود ، زیرا زندگی با یک شغل و خانواده شروع به حرکت می کند. در این مرحله شلوغ ، سلامتی بندرت مورد توجه شایسته قرار می گیرد.

متأسفانه ، هرچه خانواده رشد می کند و سرمایه گذاری ها افزایش می یابد ، استرس ها هم در جبهه های خانه و هم در جبهه های کار افزایش می یابد ، که اغلب با تعقیب مداوم و بی حد و حصر برای نام ، شهرت و ثروت به وجود می آیند. در نهایت ، سن افزایش می یابد و بدن شروع به عملکرد غیربهینه می کند.

معکوس کردن این روند خانوار ممکن است به شرطی که اولویت خانوادگی حفظ سلامتی از سنین پایین باشد. تمام تلاش های جسمی ، معنوی و مالی نیاز به یک پایه و اساس سالم دارد. “Shariromadyong kholu dharma sadhanam” ، به معنی نزدیک ، بدن فیزیکی سالم پایه و اساس یک زندگی معنادار است ، بنابراین طرفداران Hath Yog است.

سلامتی کشویی همراه با نگرانی ها و دلهره ها بسیاری را مجبور می کند تا با یکپارچه سازی برنامه های غذایی مناسب و رژیم ورزشی به دنبال اصلاح دوره و زندگی کل نگر باشند. در واقع ، با گسترش بی وقفه Covid-19 ، صحبت در مورد چنین “برنامه های سرمایه گذاری زندگی” به یک موضوع مشترک خانگی تبدیل شده است. اگرچه ، در اصل ، می توان در هر مرحله از زندگی به یک رژیم منظم ورزشی وارد شد ، اما لازم نیست منتظر بمانید تا سلامتی رخ دهد. در نتیجه ، خیلی دیر به خطر انداختن ایده و نگه داشتن ایده برای سالهای طلایی مطلوب نیست ، زیرا بازگشت ، مانند هر برنامه سرمایه گذاری ، آنی نیست. از اوایل شروع ، یک برنامه روزمره یا سرمایه گذاری روزانه حدود یک ساعت از وقت فرد ، به مدت پنج تا شش بار در هفته کافی است و سودهای زیادی برای سلامتی به همراه دارد ، همانطور که بسیاری از شواهد بایگانی نشان می دهد.

در حالی که فرد می تواند یک رژیم ورزشی مناسب را بر اساس اشتهای خود انتخاب و انتخاب کند ، یک جلسه نیم ساعته ، هر یک از آنها با پیاده روی سریع و تمرینات یوگیک ، آسانا و پرانایام ، به صورت ترکیبی ، می تواند به عنوان اولین قدم امتحان شود. چنین رژیم تمرینی ، بخشی از زندگی روزمره را تشکیل می دهد و طی یک دوره زمانی مداوم انجام می شود ، می تواند مزایای شگفت انگیزی برای سلامتی داشته باشد. به عنوان مثال تمرین روزانه Sahaj pranayam ، یک گروه از تمرینات تنفسی موثر ، دارای بسیاری از مزایای سلامتی است.

به عنوان نکته آخر ، به طور سنتی در فلسفه هندی بر دنیای ظریف که شامل ذهن ، فکر و منیت است ، برخلاف بدن ، تأکید بیشتری می شود. با این حال ، هات یوگ اهمیت اساسی بدن سالم را اعلام می کند. حکمای هند باستان می دانستند که سلامتی و ذهن همزمان کار می کنند و ذهن سالم در جسمی سالم ساکن است. بنابراین ، با انطباق با یک برنامه تمرینی جوان سازی و القای میانه روی و همچنین کنترل خود ، به ویژه در “ahahar” و “vihaar” ، می توان ذهن و بدن را به صورت هم افزایی تکامل داد. همانطور که این اتفاق می افتد ، حداقل برای لذت بردن از عامل احساس خوب ، اگر فراتر از آن نباشد ، می توان رژیم ورزش بدنی را با مراقبه تقویت کرد. برای انجام یک زندگی سالم و بدون نگرانی و کشف معنای واقعی زندگی ، لازم است که چنین سرمایه گذاری های عاقلانه و بزرگی انجام شود و به موقع در یک “برنامه سرمایه گذاری سلامت جامع و منظم” مشترک شوید.

نویسنده استاد دانشگاه IIT ، کانپور است

برای امید به زمان Covid-19 ، سوالات خود را برای اساتید معنوی ارسال کنید ، از https://bit.ly/3eGSfvo دیدن کنید



لینک شده


سلب مسئولیت

نظرات بیان شده در بالا از نظر نویسنده است.



پایان مقاله



Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>