بدون ترس به آینده فکر می کنیم

[ad_1]

توسط Thich Nhat Hanh

بسیاری از ما از ترس گذشته یا حال ، زمان زیادی را صرف عمل می كنیم و در انجام آن ، بر یكدیگر و جامعه بزرگتر تأثیر می گذاریم. ما فرهنگ ترس را ایجاد می کنیم. وقتی ترس به وجود می آید و ما ناراحت و نگران هستیم ، اولین کاری که باید انجام دهیم این است که ترس را بپذیریم. ما می توانیم آن را بشناسیم و از آن استقبال کنیم تا اینکه عمل کنیم.

ترس اصلی ما فقط از بدو تولد و کودکی خودمان نیست. ترسی که احساس می کنیم ناشی از ترس اصلی خودمان و اجداد ماست. اجداد ما از گرسنگی و سایر خطرات رنج می بردند ، و لحظاتی بود که به شدت مضطرب بودند. این نوع ترس به ما منتقل شده است. هرکدام از ما این ترس را در درون خود داریم. و چون از این ترس رنج می بریم ، اوضاع را بدتر می کنیم.

ما نگران ایمنی ، شغل و خانواده خود هستیم. ما نگران تهدیدهای خارجی هستیم. حتی وقتی اتفاق بدی رخ نمی دهد ، مانع احساس ترس نمی شود.

با این حال ، ما می توانیم برای آینده آماده شویم بدون اینکه بخاطر برنامه هایمان دچار شویم. غالباً ، یا اصلاً برنامه ریزی نمی کنیم ، یا اینکه بخاطر ترس از آینده و عدم اطمینان آن ، گرفتار برنامه ریزی وسواسی می شویم. لحظه فعلی جایی است که ما باید فعالیت کنیم. وقتی در لحظه فعلی واقعاً لنگر بیفتید ، می توانید به روش بهتری برنامه ریزی کنید. زندگی ذهنی در زمان حال مانع از برنامه ریزی نیست. این بدان معنی است که شما می دانید هیچ فایده ای ندارد که خود را در نگرانی و ترس از آینده از دست بدهید. اگر در لحظه فعلی زمین گیر باشید ، می توانید آینده را به حال حال بیاورید تا نگاهی عمیق داشته باشید بدون اینکه خود را در اضطراب و عدم اطمینان از دست بدهید. اگر واقعاً حاضر هستید و می دانید چگونه از لحظه فعلی به بهترین شکل ممکن مراقبت کنید ، در حال حاضر تمام تلاش خود را برای آینده انجام می دهید.

در مورد گذشته نیز همین طور است. آموزش و تمرین ذهن آگاهی منع عمیق در گذشته را منع نمی کند. اما اگر به خودمان اجازه دهیم در حسرت و اندوه گذشته غرق شویم ، این ذهن آگاهی درست نیست. اگر در لحظه فعلی کاملاً ثابت شده باشیم ، می توانیم گذشته را به لحظه فعلی برگردانیم و نگاه عمیقی داشته باشیم. شما می توانید گذشته و آینده را به خوبی بررسی کنید در حالی که در لحظه فعلی مستقر هستید. در واقع اگر در لحظه فعلی زمین گیر شوید می توانید از گذشته درس بگیرید و برای آینده به بهترین شکل برنامه ریزی کنید.

در اطراف ما مردم می ترسند و از ترس عمل می کنند. در میان این ترس ، همه ما آرزوی آرامش و امنیت را داریم. بعضی اوقات مسخره کردن ترس دیگران وسوسه انگیز است زیرا ترس ما را به یاد ما می آورد. به ما آموخته اند كه ترس خود را از چشم دور نگه داشته و از آن پذيرفته نشويم.

چگونه می توانیم ترس را کنار بگذاریم و خشم و خشونت موجود در خود را کنار بگذاریم؟ ما باید عمیقاً گوش کنیم و یاد بگیریم که روشی را که بودا برای ترک ترس و خشونت خود تمرین کرده است ، تمرین کنیم. تمرین ذهن آگاهی از ترس و نگاه عمیق به ریشه آن ، جواب را ارائه می دهد. (Ahimsa Trust نماینده Thich Nhat Hanh در هند است. برای جلسات آنلاین تمرین مدیتیشن Mindfulness ، به www.ahimsatrust.org مراجعه کنید)

برای امید به زمان Covid-19 ، سوالات خود را برای اساتید معنوی ارسال کنید ، QR Code را اسکن کنید یا از https://bit.ly/3eGSfvo دیدن کنید



لینک شده


سلب مسئولیت

نظرات بیان شده در بالا از نظر نویسنده است.



پایان مقاله



Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>